Right at the Sanssouci Park


The Palace Garden Hotel is situated in a beautiful exclusive residental area of Potsdam vis-à-vis the easeful and scenic Park of Sanssouci. Magnificent sights like the New Palace, the Charlottenhof Palace, the Chinese House, the Orangery Palace and Sanssouci Palace are within reach.

The romantic hotel is an oasis of ease yet just a few steps from the city centre. All our rooms are individually arranged and blend in harmoniously in the demanding ambience of the house. Come and enjoy the house’s romantic charm along with present-day comfort!

AddressGeschwister-Scholl-Str.41a, 14471 Potsdam (Location)
Reservation(+49) 331-971700

Experience the most beautiful of Potsdam

Book now the best price

Overview


The Schlossgarten Hotel offers free private parking (subject to availability / no reservation required).
Your luggage has suffered a little? Gladly we iron your skirt or wash the favorite shirt.
They would like to surprise their loved one – like a floral greeting in the room or on the breakfast table.
We always have an open ear for your ideas and wishes.

  • Bicycle rental
  • City tours
  • Boatcharter
  • Park Sanssouci ( 0,1 km )
  • City Center ( 1,5 km )
  • Bus & Train ( 0,2 km )
  • Free parking
  • Free Wifi
  • One Drink free

Guest reviews


Ich habe Last Minute ein Zimmer im Schlossgarten Hotel gebucht. Ein Check In außerhalb der regulären Zeiten klappte einwandfrei.
Da ich sehr früh wieder los musste hat man mir das Frühstück früher angeboten und selbiges war super. Frische Bäckerbrötchen, ordentlicher starker Kaffee und sehr gute Spiegeleier wie ich sie in noch keinem Hotel bekommen hab.

Eine absolute Empfehlung!

Johann KrügerGeschäftreisender

Wir haben mit Freunden und Verwandten im Schlossgarten Hotel übernachtet. Da wir uns zu einem Familientreffen verabredet hatten habe ich für unsere Ankunft ein kleinen Sektempfang organisiert. An dieser Stelle noch einmal Herzlichen Dank an das Team vom Schlossgarten Hotel!
Alles hat perfekt geklappt und wir konnten, dank dem guten Wetter und der Planung des Hotels,  zusammen im Gartenbereich sitzen.

Gerne kommen wir wieder in Ihr Hotel!

Susanne HerbigFamilie

Wir waren im Frühjahr mit dem Fahrrad in Potsdam. Wir suchten ein passendes Hotel als Ausgangspunkt für unsere Touren und wurden nicht enttäuscht. Die Lage ist spitzenmäßig die Anbindungen ideal.
Nach den Tagestouren, die wir mit Hilfe der Rezeptionisten vorab planen konnten, haben wir sehr gut geschlafen und wurden mit einem tollen Frühstücksbuffet verwöhnt.

Gerne wieder, Potsdam ist wunderschön und das Hotel ein kleiner Geheimtipp!

Helmut FischerStädte- und Radreisende

Our offers for you


Early bird rate
Reserve rooms for two nights from April to October and secure a 10% discount on the accommodation price.
Free - nights
Book more than six nights and get one night for free.
Long stay rate
Book four nights and receive 10% Discount.